Începând cu 1 ianuarie 2024, oricine deține o firmă, un ONG sau un PFA și desfășoară relații B2B are obligația de a raporta facturile prin sistemul e-Factura, prin intermediul Spațiului Privat Virtual. Obligativitatea este introdusă în baza legii 296/2023

  • Începând cu 1 ianuarie 2024. Emitenții de facturi trebuie să raporteze documentele în e-Factura, dar sunt obligaţi să le transmită şi destinatarilor prin modalităţile curente (format tipărit, e-mail etc.). Singura excepție o constituie situațiile în care atât emitentul, cât și destinatarul sunt deja înregistrați în Registrul e-Factura.
  • Începând cu jumătatea lui 2024. Se sancţionează cu amendă nerespectarea termenului limită de 5 zile calendaristice pentru transmiterea facturilor prin sistemul e-Factura – de la 5.000 lei la 10.000 lei pentru marii contribuabili, de la 2.500 lei la 5.000 lei pentru contribuabilii mijlocii, de la 1.000 lei la 2.500 lei pentru celelalte persoane juridice și persoanele fizice.
  • Începând cu 1 iulie 2024. e-Factura va fi singurul canal prin care se vor mai putea transmite facturile, orice altă formă a acestor documente urmând să fie lipsită de efecte fiscale. Primirea și înregistrarea unei facturi în relația B2B, fără respectarea obligației de transmitere în e-Factura, constituie contravenție și se sancționează cu o amendă egală cu cuantumul TVA înscris în factură.

Sistemul național privind facturarea electronică RO e-Factura este disponibil în Spațiul Privat Virtual (SPV) și poate fi accesat exclusiv prin utilizarea unui certificat digital calificat pentru semnătură electronică calificată pe token sau la distanță, emis de un prestator de servicii de încredere calificat, acreditat conform cerințelor Regulamentului eIDAS nr. 910/2014.

Firma noastră oferă asistență tehnică lunară pentru facturile electronice, incarcarea/descarcarea si arhivarea acestora pe luni calendaristice contra unui tarif lunar între 100 lei -2.000 lei.